Postat de: Doru Cîrdei | 02/09/2011

SIGURANȚA CIRCULAȚIEI RUTIERE

Aflându-mă în Norvegia, astăzi dimineață, când mi-am luat “doza” de kilometri, făcând pași pe marginea unei șosele locale, am notat că, așa cum se spune, “scandinavii sunt deosebit de (dacă nu cei mai) prudenți șoferi”. Când un român, care locuiește în Chișinău, este “ocoloit” de mașinile care vin din sens opus la metri distanță, se miră… Dar mai ales, când mașina care rulează din sensul opus al pietonului oprește, ca să dea prioritate unui autovehicol care vine din sens opus, ca apoi să poată “depăși” pietonul, se miră și mai mult…

Nu este un “accident” faptul că această țară face parte din top-ul primelor 10 țări din lume în care au loc cele mai puține accidente rutiere (cinci morți în accidente rutiere la 100.000 locuitori)! Ce bine ar fi dacă am lua decizia de a șofa prudent. S-ar reduce numărul vieților curmate pe asfalt, numărul victimelor care își petrec restul anilor în cărucioare, al orfanilor, al lacrimilor, etc.

Dar câtă imprudență pe “asfaltul vieții”… De câte ori nu ne aventurăm în “depășiri” riscante… Riscăm să “accidentăm” pe alții și ne riscăm propria viață… De ce nu am păstra distanța în timpul depășirilor, nu am acorda prioritate, etc., în materie de viață spirituală, după exemplul norvegianului la volan? Nu vrei să faci parte din top-ul celor mai prudenți participanți la traficul “rutier” al Împărăției lui Dumnezeu?


Răspunsuri

  1. varianta cu sofer e tentanta:)

    pacat de modul nostru de gindire…ca avem potential

    • Desigur, avem potențial! Doar trebuie să riscăm pentru scopuri nobile, pentru binele nostru și al celor din jur, nu așa, în zadar!

  2. Frate Doru, daca ar fi mai multi oameni cu aceasta gandire (prioritate pt ceilalti de pa strada) multi ca mine s-ar mai potoli sa zboare pe strazi cu masina. Imi amintesc de prima vizita care ai facut-o la Verona si cu aceea ocazie imi sugerai sa conduc cu calm pt ca tu sa urci in masina cu mine! Cred ca de multe ori ne urcam la volan cu egoism, dorind sa ne atingem scopul fara sa tinem seama ca concomitent cu viata noastra mai ruleaza si altele.


Lasă un răspuns

Categorii

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

